کلینیک طب سوزنی

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • کلینیک طب سوزنی
 کلینیک طب سوزنی

طب سوزنی را می توان یکی از شاخه های طب سنتی دانست که به عنوان اعتقادات قدیمی مردم چین پایه گذاری شده است. در واقع طب سنتی معتقد است که برخی بیماری ها به دلیل عدم تعادل انرژی اتفاق می ‌افتد که برای رفع آن باید یک سری اقدامات صورت گیرد. لازم به ذکر است که این اقدامات باید توسط پزشکان متخصص در کلینیک طب سوزنی انجام شود. به طور کلی در این مقاله قصد داریم شما را با روش طب سوزنی، کاربرد ها و مزایای آن آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

طب سوزنی

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی را می توان یکی از شناخته ترین روش های درمانی در طب چینی ها دانست که قدمت آن به چهار هزار سال قبل بر می گردد. در این روش با وارد کردن سوزن های نازک به پوست فرد در نقاط خاصی از بدن، سعی بر برقراری تعادل در انرژی فرد و در نتیجه دستیابی به درمان برای کنترل و یا کاهش درد می کنند.

به طور کلی در طب چینی معتقدند که انرژی در بدن جریان دارد که به آن چی گفته می شود. در واقع عدم تعادل انرژی در بدن، منجر به ایجاد اختلالات مختلف می شود. از این رو متخصصان طب سوزنی با وارد کردن سوزن در نقاط خاصی از این جریان، منجر به تحریک عصب و برقراری تعادل انرژی می شوند.

طب سوزنی در درمان چه اختلالاتی کاربرد دارد؟

  • استفاده از طب سوزنی در درمان اختلالات ادراری تناسلی مانند شب ادراری، اختلالات کلیه، پروستات، اختلال عملکرد مثانه و ….
  • طب سوزنی در درمان اختلالات گوارشی مانند زخم دهان، التهاب لثه، دندان درد، اسپاسم مری، سوزش معده، نفخ شکم، ورم معده، اسهال، یبوست، زخم معده، اختلالات کبد و …. کاربرد دارد.
  • استفاده از طب سوزنی در درمان اختلالات زنان و زایمان مانند اختلالات هورمونی، افتادگی رحم، خونریزی یا ترشح رحم، تنش های قبل از قاعدگی، اختلالات مربوط به یائسگی و ….
  • طب سوزنی در درمان بیماری های پوستی از جمله آکنه، ریزش مو و شوره سر، اگزما، تبخال، درماتیت و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.
  • طب سوزنی در درمان اختلالات روانشناختی مانند اختلالات عاطفی، عصبی، اضطراب، افسردگی، هراس، اعتیاد و … کاربرد دارد.
  • استفاده از طب سوزنی در درمان بیماری های چشمی همانند خارش چشم، آب مروارید، نزدیک بینی، قرمزی، زخم و …
  • کاربرد طب سوزنی در درمان شرایطی از جمله سردرد، میگرن، فشار عصبی، مشکل خواب، سکته مغزی و ….
  • طب سوزنی در درمان برخی از انواع فلج مانند فلج اطفال مورد استفاده قرار می گیرد.
  • طب سوزنی در درمان اختلالات عضلانی از جمله سیاتیک، کمردرد، ضعف کمر، نقرس، درد شانه و گردن، آترتروز و … بیشترین کاربرد را دارد.
  • استفاده از طب سوزنی در درمان آسیب هایی از جمله پیچ خوردگی مچ پا و زانو، پارگی عضلات، پارگی رباط ها، مشکلات غضروف، کوفتگی و …
  • طب سوزنی در درمان اختلالات قلبی عروقی مانند گردش خون ضعیف، گرفتگی عضلات، فشار خون بالا یا پایین، درد قفسه سینه، آنژین سینه و ….. مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده از طب سوزنی در اختلالات تنفسی از جمله آسم، سینوزیت، تب و سرفه مزمن، التهاب حنجره، سرما خوردگی، آنفولانزا، گلودرد و …..
  • از طب سوزنی می توان برای کاهش چین و چروک های صورت، لیفت صورت، رفع خطوط پوستی و …. استفاده کرد.
مطالب دیگر  فواید طب سوزنی و کاربرد آن چیست؟

کلینیک طب سوزنی

نحوه انجام طب سوزنی

اولین گام برای طب سوزنی پیدا کردن یک کلینیک طب سوزنی تخصصی برای انجام مراحل درمان می باشد. در جلسه اول درمان لازم است که پزشک متخصص کار هایی را از جمله ارزیابی سلامت فرد، سابقه بیماری، معاینه فیزیکی و …. را انجام دهد. سپس پزشک با توجه به شرایط هر فردی، یک طرح درمانی برای او ارائه می دهد. لازم به ذکر است که تعداد جلسات درمان هر بیماری متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال ممکن است یک فرد به یک تا دو جلسه درمانی نیاز داشته باشد. اما فردی که یک مشکل حاد دارد، معمولاً پس از ۸ تا ۱۲ جلسه بهبود می یابد.

پس از ارائه طرح درمانی، لازم است که فرد بر روی تخت دراز بکشد. سپس پزشک با توجه به بیماری او، سوزن را وارد نقاط خاصی از بدن می کنند. به طور کل وارد شدن سوزن بر بدن در طب سوزنی دردی ندارد اما ممکن است گاهی با سوزش همراه شود. سوزن ها پس از وارد شدن، گرم شده و یا تحریک می شوند. تحریک شدن عصب ها موجب کنترل و یا تسکین درد خواهد شد.

طب سوزنی چه فوایدی دارد؟

  • طب سوزنی یکی از روش های غیر تهاجمی می باشد. به این منظور که انجام این روش درمان بدون هیچ عمل جراحی و بی هوشی صورت می گیرد.
  • طب سوزنی را می توان به صرفه ترین و کم هزینه ترین روش برای درمان بیماری دانست.
  • طب سوزنی از کم عوارض ترین روش های درمانی می باشد.
  • از طب سوزنی می توان در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده نمود.
  • طب سوزنی یک روش بدون درد، خونریزی و کبودی می باشد.
  • از دیگر مزایای طب سوزنی می توان به امکان ترکیب آن با دیگر روش های درمانی دانست.
  • طب سوزنی یکی از ایمن ترین روش های درمانی می باشد.
  • طب سوزنی برای افرادی که نمی توانند از دارو های ضد درد استفاده کنند، بسیار مفید می باشد.
  • و …..
مطالب دیگر  طب سوزنی و کاربرد آن در کاهش دردهای زایمان

کلینیک طب سوزنی

خطرات طب سوزنی

  • مطمئناً درمان درد از طریق هر روشی، با یکسری از عوارض همراه است. اما در این میان لازم است بدانید که طب سوزنی روشی است که نسبت به دیگر روش های درمانی، از کمترین عوارض جانبی برخوردار است. حال اگر این درمان توسط یک پزشک متخصص و در کلینیک طب سوزنی انجام شود، این عوارض به حداقل می رسد. از جمله خطرات طب سوزنی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • ورود سوزن به بدن احتمال دارد که خونریزی، کبود شدگی و زخم ایجاد شود.
  • در صورتی که طب سوزنی توسط پزشک متخصص انجام نشود، ممکن است سوزن شکسته و به اندام های داخلی آسیب برساند.
  • اگر سوزن استریل نباشد، ممکن است منجر به ایجاد عفونت شود.
  • در صورتی که فردی اختلال خونریزی داشته و یا این که از دارو های رقیق کننده خون استفاده کند، طب سوزنی برای او یک روش خطرناک می باشد.
  • در صورتی که سوزن در نواحی قفسه سینه و یا بالای کمر قرار گیرد، ممکن است به ریه های فرد آسیب وارد شود. البته لازم به ذکر است که ایجاد همچین مشکلی بسیار نادر می باشد.

نقاط مهم در طب سوزنی

به طور کلی در طب سوزنی نقاط خاصی در بدن وجود دارد که یک متخصص طب سوزنی لازم است از تمامی نقاط مهم بدن در طب سوزنی آگاه باشد. اما به طور کلی می توان نقاط طب سوزنی را می توان به دو دسته نقاط حساس و نقاط کد بندی شده تقسیم کرد. از جمله نقاط طب سوزنی مهم می توان به گردن، شانه، بالای لگن، مفصل ران، شانه، کمر، شکم، زانو، بالای قفسه سینه، فک، آرنج، گوش، بالای سر، ساعد و … اشاره کرد.

هزینه طب سوزنی چقدر است؟

به طور کلی هزینه طب سوزنی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. به بیان دیگر هزینه طب سوزنی با توجه به تعداد جلسات درمان، کلینیک طب سوزنی و دکتر متخصص، نوع بیماری، شرایط هر فرد و ….. متفاوت خواهد بود. اما می توان گفت که طب سوزنی نسبت به دیگر روش های درمانی، کمتر و دارای مزایای بیشتری می باشد.

کلینیک طب سوزنی

ویژگی های کلینیک مناسب برای درمان با طب سوزنی

به طور کلی کلینیک های متعددی به منظور درمان به روش طب سوزنی وجود دارد اما این که کدام یک از کلینیک ها مناسب تر است، موضوعی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. بنابراین در ادامه شما را با ویژگی های یک کلینیک خوب برای درمان با طب سوزنی آشنا خواهیم کرد.

مطالب دیگر  تاثیرات طب سوزنی در کاهش فشار خون بالا

برخورداری از پزشکان متخصص و ماهر

راز موفقیت یک کلینیک خوب، برخورداری آن ها از پزشکان متخصص و ماهر در حوزه طب سوزنی می باشد.

داشتن تجهیزات و امکانات بالا

هر کلینیک طب سوزنی باید از تجهیزات و امکانات مربوط به انواع روش های درمان طب سوزنی برخوردار باشد. لازم است بدانید که برخورداری از تجهیزات مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای افراد به وجود بیاورد.

ضد عفونی کردن ابزارآلات

یک کلینیک طب سوزنی باید به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه عفونت و بیماری، ابزار های مربوط به روند درمان را به صورت مداوم ضد عفونی کند.

برخورداری از انواع روش های درمانی

یک کلینیک طب سوزنی باید بتواند از انواع روش های درمان طب سوزنی پشتیبانی کند. به این منظور که امکانات و تجهیزات لازم را برای انواع روش های مکمل طب سوزنی مانند روش هیدرودرمی، میکرونیدلینگ، امبدینگ و …. در اختیار بیماران قرار دهد.

برخورداری از رضایت اکثریت مشتریان

یک کلینیک خوب طب سوزنی باید طوری عمل کند که رضایت بیشتر بیماران و مشتریان را به خود جذب کند.

برخورداری از مجوز

از دیگر ویژگی های یک کلینیک خوب برای درمان با طب سوزنی دارا بودن مجوز رسمی برای انجام طب سوزنی می باشد.

آیا طب سوزنی یک روش مطمئن است؟

به طور کلی درمان و تسکین درد و بیماری از طریق روش های درمانی مختلف، با یکسری از خطر ها و عوارض همراه است. اما در این میان لازم است بدانید که روش طب سوزنی نسبت به دیگر روش ها، ایمن تر بوده و از عوارض جانبی بسیار کمتری برخوردار است. چرا که در روش طب سوزنی متخصصان با استفاده از تکنیک های طبیعی منجر به رفع بیماری و تسکین درد می شوند. و در این روش از هیچ گونه دارو و یا ماده شیمیایی در روند درمان استفاده نمی کنند.

تاثیرات حاصل از طب سوزنی را چه زمان می توان مشاهده کرد؟

به طور کلی زمان تاثیر گذاری درمانی طب سوزنی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. از جمله این فاکتور ها می توان به تعداد جلسات درمان، کلینیک طب سوزنی و دکتر متخصص، نوع بیماری، شرایط هر فرد و ….. اشاره کرد.

سوالات متداول

ماندگاری طب سوزنی چقدر است؟

میزان ماندگاری طب سوزنی در هر فردی متغیر است.

آیا طب سوزنی دردناک است؟

خیر. درمان با طب سوزنی هیچ دردی ندارد.

اثر گذاری طب سوزنی پس از چند جلسه درمان مشخص می شود؟

میزان اثر گذاری با توجه به شرایط هر فردی متفاوت می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *