تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت
 تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت

تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت: لاغری صورت مسئله ای است که امروزه افراد بسیاری به دنبال آن هستند چرا که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره و در نتیجه اعتماد به نفس افراد خواهد داشت. اما لاغری صورت اغلب به عواملی مانند ژنتیک، انتخاب سبک زندگی، افزایش سن و … بستگی دارد. امروزه روش های بسیاری برای لاغری موضعی صورت روی کار آمده است. مانند مصرف قرص های مختلف، تزریق ژل و …. اما در این بین طب سوزنی به عنوان یک روش جایگزین و موثر شناخته میشود. عدم عوارض جانبی و غیر تهاجمی بودن طب سوزنی منجر گشته تا طرفداران لاغری صورت، این روش را جایگزین سایر روش های مشابه کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت بپردازیم و اطلاعاتی را در این رابطه در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت
تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت

آشنایی با طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های قدیمی و سنتی  می باشد که ریشه در طب سنتی چین دارد. همانطور که از نامش نیز مشخص است در این روش سوزن های ظریف و نازکی وارد نقاط خاصی از بدن می شوند و با تحریک جریان انرژی به درمان مشکلات مختلف سلامتی کمک میکنند. در طب سوزنی اعتقاد بر این است که در بدن مسیر هایی وجود دارد که در آن انرژی حیاتی بدن جریان دارند. انسداد در این مسیر ها منجر به بروز مشکلات سلامتی و بیماری های مختلف خواهد شد.

از این رو متخصصان با توجه به نوع مشکل و بیماری سوزن ها را وارد نقاط خاصی از بدن که نقاط طب سوزنی نامیده میشوند میکنند و با برقراری تعادل در جریان انرژی این مشکلات را بر طرف میکنند. تحقیقات در رابطه با اثرات طب سوزنی بر لاغری صورت سال هاست که توسط متخصصان در حال انجام است و مشخص شده است که این روش درمانی مزیت های چشم گیری در رفع چربی های موضعی صورت خواهد داشت. در ادامه مقاله اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم.

نحوه عملکرد طب سوزنی در رفع چربی های صورت

طبق گفته کارشناسان طب سوزنی، این روش بر فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف در بدن مانند متابولیسم، تنظیم هورمون ها و کاهش استرس اثر میگذارد. استفاده از طب سوزنی در لاغری صورت و رفع چربی های موضعی  مزیت های بسیاری دارد. در ادامه نحوه عملکرد این روش را در لاغری صورت بیان میکنیم:

مطالب دیگر  دکتر طب سوزنی خانم در تهران
تنظیم هورمون ها:
  • ورود سوزن به برخی از نقاط طب سوزنی بر تعادل هورمونی تاثیر میگذارد که به طور مستقیم بر تنظیم اشتها، متابولیسم و ذخیره چربی ها اثرگذار خواهد بود.
تقویت متابولیسم:
  • تحریک نقاط خاص طب سوزنی منجر به افزایش و تقویت متابولیسم بدن میشوند و در نتیجه در تجزیه سلول های چربی موثر است.
کاهش استرس:
  • استرس یکی از دلایل عمده ای است که منجر به افزایش وزن و در نتیجه چاقی صورت خواهد شد. اما تاثیرات طب سوزنی به کاهش استرس و اضطراب کمک میکند و در نتیجه به صورت غیر مستقیم بر کاهش و مدیریت وزن تاثیر گذار است.
تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت
تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت

تاثیرات طب سوزنی بر لاغری و فرمدهی صورت

طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با تاثیرات طب سوزنی بر لاغری و فرمدهی صورت این نتیجه به دست آمده است که این روش تاثیرات و مزیت های چشم گیری در این زمینه به همراه داشته است. از جمله این مزیت ها میتوان موارد زیر را نام برد:

کاهش چربی صورت:
  • طب سوزنی با تاثیراتی که بر متابولیسم بدن دارد از جمله کمک به کاهش استرس، برقراری تعادل بین هورمون ها و … کمک میکند تا چربی های نقاط مختلف بدن از جمله صورت کاهش پیدا کند. البته میزان این تغییرات در افراد مختلف متفاوت می باشد و به شرایط بدنی بستگی دارد.
تقارن صورت بهبود یافته:
  • طب سوزنی به طور مستقیم بر بهبود تقارن و فرم دهی صورت اثرگذار است. در واقع طب سوزنی با تاثیری که در احتباس مایعات و رسوبات چربی موضعی دارد به این تقارن کمک میکند.
اثرات طولانی مدت:
  • تحقیقات ثابت کرده است که تاثیرات طب سوزنی بر لاغری و فرمدهی صورت نسبت به سایر روش ها ماندگار تر و طولانی تر می باشد. این عامل نیز به محبوبیت بیشتر طب سوزنی کمک کرده است.
مطالب دیگر  مزایای طب سوزنی صورت

چرا استفاده از طب سوزنی برای لاغری صورت طرفداران بسیاری دارد؟

رویکرد طبیعی:
  • طب سوزنی روشی غیر تهاجمی و طبیعی می باشد که نیاز به مصرف دارو یا مواد بیهوشی ندارد. از این رو افرادی که به دنبال روش های طبیعی برای لاغری صورت هستند، استفاده از طب سوزنی را ترجیح میدهند.
کاهش استرس:
  • جلسات طب سوزنی به آرامش و کاهش استرس و اضطراب در افراد کمک میکنند. همانطور که در بالا نیز بیان کردیم استرس یکی از عواملی است که منجر به چاقی میشود. در نتیجه طب سوزنی با رفع این مشکل به طور غیر مستقیم به لاغری و کاهش وزن کمک خواهد کرد.
تنظیم متابولیک:
  • تحریک نقاط خاص طب سوزنی به طور مستقیم بر فرآیندهای متابولیک تأثیر میگذارد و در نتیجه به توانایی بدن برای متابولیسم غذا و سوزاندن موثرتر چربی ها کمک خواهد کرد.
تنظیم اشتها:
  • برخی از افراد پس از جلسات انواع طب سوزنی متوجه کاهش میل و کنترل اشتها می شوند که به رعایت رژیم غذایی سالم کمک خواهد کرد.

مقایسه طب سوزنی با سایر روش های درمانی

جراحی در مقابل غیر تهاجمی:
  • برخلاف روش های جراحی برای کاهش وزن و لاغری و فرمدهی صورت، طب سوزنی غیرتهاجمی است و معمولاً حداقل ناراحتی را شامل می شود و نیاز به زمان استراحت نخواهد داشت.
هدف گیری جامع در مقابل هدف گذاری خاص:
  • طب سوزنی به سلامت و رفاه کلی می پردازد. در حالی که نقاط خاص مربوط به مدیریت وزن یا فرمدهی صورت را هدف قرار می دهد. اما سایر روش ها تنها بر روی تغییرات فیزیکی تمرکز میکنند.
پاسخ فردی:
  • اثربخشی طب سوزنی مانند سایر روش ها در افراد مختلف، متفاوت می باشد. برخی ممکن است در مقایسه با دیگران به طب سوزنی برای کاهش وزن یا فرمدهی صورت پاسخ بهتری بدهند  و نتیجه گیری سریع تری داشته باشند.

آیا همه افراد میتوانند از طب سوزنی استفاده کنند؟

نه، متاسفانه همه افراد نمی‌توانند از طب سوزنی استفاده کنند. در برخی شرایط و موارد ممکن است افراد نتوانند از طب سوزنی استفاده کنند. از جمله افرادی که نمیتوانند از طب سوزنی استفاده کنند موارد زیر می باشد:

مطالب دیگر  طب سوزنی و کاربرد آن در درمان بیماری ها
مشکلات خونریزی:
  • افرادی که دارای مشکلات خونریزی هستند مانند هموفیلی (نوع خاصی از بیماری خونریزی)، باید از انجام طب سوزنی خودداری کنند. زیرا استفاده از سوزن‌ها ممکن است باعث خطر خونریزی بیشتر در این افراد شود.
مشکلات پوستی یا عفونت‌های پوستی:
  • در مواردی که پوست دچار عفونت یا مشکلات جدی شود، استفاده از سوزن‌ها ممکن است عوارض بیشتری داشته باشد یا عفونت را گسترش دهد.
زمان بارداری:
  • برخی نقاط سوزنی، برای افراد باردار که در مراحل خاص بارداری هستند ممکن است خطراتی داشته باشد. چرا که ممکن است منجر به تحریکات نامطلوب شود یا مشکلاتی را در زنان باردار به وجود بیاورد.
ترس از سوزن:
  • برخی افراد از ترس یا فوبیای سوزن‌ها رنج می‌برند که می‌تواند مانع از استفاده از طب سوزنی شود.

    تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت
    تاثیرات طب سوزنی در لاغری صورت

بهترین مرکز برای انجام طب سوزنی در تهران

در این مقاله شما را با طب سوزنی و مزیت های بیشمار آن آشنا کردیم. اما نباید این نکته را فراموش کنید که انجام طب سوزنی اگر توسط افراد متخصص و حرفه نباشد ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. از این رو پیش از اینکه برای انجام طب سوزنی اقدام کنید ابتدا به دنبال بهترین مرکز برای انجام آن باشید. کلینیک تخصصی طب سوزنی سلامت هما یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز به این منظور می باشد. با وجود پزشکان متخصص و حرفه ای در این کلینیک میتوانید بدون نگرانی نسبت به درمان مشکلات و بیماری های خود اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از طب سوزنی برای عملیات زیبایی صورت محدوده سنی خاصی دارد؟

  • خیر- افراد از سنین جوانی میتوانند این روش را به منظور جلوگیری از بروز مشکلات پوستی انجام دهند.

طول درمان طب سوزنی برای فرمدهی صورت چند جلسه است؟

  • بسته به تشخیص پزشک و شدت مشکلات پوستی حدود ۱۲ جلسه

آیا میتوان به طور همزمان از طب سوزنی برای فرمدهی صورت و لاغری استفاده کرد؟

  • بله- با مراجعه به متخصص و دریافت برنامه درمانی میتوان از طب سوزنی برای هر دو منظور استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *