درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی
 درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی: دیسک کمر و گردن دو نمونه از مشکلات شایعی هستند که در دنیای امروز بسیاری از افراد درگیر آن می باشند. این دردها اغلب مشکلات متعددی مانند درد مداوم، مشکل در تحرک و نارحتی های مختلف را به همراه دارد. همانطور که میدانید روش های درمانی متعددی نیز به منظور تسکین این مشکلات روی کار آمده است از جمله عمل جراحی، فیزیوتراپی، دارو و مواد شیمیایی و ….

اما در دنیای امروز افراد استفاده از روش های درمانی بدون عوارض و غیر جراحی را ترجیح میدهند. از این رو یکی از محبوب ترین روش های درمان در دنیای امروز طب سوزنی است. این روش به دلیل مزیت های بیشماری که به همراه دارد امروزه جایگزین سایر روش ها شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی طب سوزنی و تاثیر آن در کاهش درد های کمر و گردن بپردازیم.

درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی
درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

با دیسک کمر و گردن آشنا شوید!

ابتدا بهتر است با دیسک کمر و گردن آشنا شوید. باید بدانید که دیسک های ستون فقرات در واقع به عنوان یک بالشتک در بین مهره ها عمل میکنند. وظیفه این دیسک ها جذب شوک  و افزایش انعطاف پذیری می باشد. زمانی که این دیسک ها به هر دلیلی از بین میروند به اعصاب فشار وارد کرده و در نتیجه منجر به ایجاد درد، سوزن سوزن شدن، یا بی حسی در کمر یا گردن میشوند. درمان های مختلفی برای دیسک کمر و گردن روی کار آمده است. اما یکی از بهترین و مطمئن ترین آن ها طب سوزنی می باشد.  طب سوزنی با بر طرف کردن عدم تعادل های زمینه ای به درمان این مشکلات کمک میکند.

چگونه طب سوزنی به درمان دیسک کمر و گردن کمک می کند؟

همانطور که از نامش پیداست طب سوزنی به روش درمانی گفته میشود که در آن سوزن های نازک و ظریف وارد نقاط خاصی از بدن میشوند و با متعادل کردن جریان انرژی به درمان مشکلات مختلف کمک میکند. در درمان دیسک گردن و کمر نیز طب سوزنی به همین شکل عمل میکند. به این معنی که سوزن های طب سوزنی در اطراف ناحیه آسیب دیده یا نقاط دورتر از آن قرار گرفته و علاوه بر درمان دردهای موضعی به برقراری تعادل در جریان انرژی و درمان سایر مشکلات نیز کمک میکند.

مطالب دیگر  برای انجام طب سوزنی کجا بریم؟

در طب سوزنی اعتقاد بر این است که سوزن ها قادر به تحریک اعصاب ماهیچه ها و بافت های همبند می باشند. و با افزایش جریان خون و ترشح مسکن های طبیعی بدن مانند اندورفین در تسکین و کاهش دردها موثر خواهند بود. همانطور که میدانید مهم ترین و اصلی ترین هدف طب سوزنی کاهش التهاب، تشویق روند بهبود طبیعی بدن، کاهش درد و بهبود تحرک می باشد.

استفاده از طب سوزنی چه مزیت هایی دارد؟

حال ممکن است بسیاری با این سوال مواجه شوند که چرا استفاده از طب سوزنی در درمان دیسک کمر و گردن طرفداران بسیاری دارد؟ باید بدانید یکی از دلایل محبوبیت این روش نداشتن عوارض جانبی و غیر تهاجمی بودن آن می باشد. اما علاوه بر این طب سوزنی مزیت های بیشمار دیگری نیز به همراه دارد. در ادامه مقاله به بررسی مزیت های طب سوزنی در درمان دیسک کمر و گردن میپردازیم:

موثر درکاهش درد:
  • یکی از مزیت های طب سوزنی، کاهش دردهای ایجاد شده در ناحیه کمر و گردن  در اثر دیسک می باشد. سوزن های طب سوزنی به تحریک اعصاب و بافت های عمیق کمک میکنند و در نتیجه به کاهش درد و درمان بافت های آسیب دیده منجر خواهند شد.
بهبود عملکرد:
  • طب سوزنی میتواند بهبود عملکرد حرکتی و عملکرد عضلانی را به همراه داشته باشد. این ویژگی طب سوزنی  در بهبود انعطاف پذیری و حرکت پذیری بیماران موثر خواهند بود.
موثر در کاهش التهاب:
  • برخی از تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی به کاهش التهابات در مناطق آسیب دیده کمک میکند. این ویژگی طب سوزنی در بهبود وضعیت دیسک‌های کمر و گردن مؤثر خواهد بود.
مطالب دیگر  طب سوزنی کف پا
کمک به افزایش جریان خون:
  • سوزن های طب سوزنی به افزایش جریان خون در مناطق آسیب دیده کمک میکنند. این ویژگی به نرم تر شدن عضلات، کاهش التهاب، تسریع فرآیند بهبودی و …. کمک میکند.
کاهش استرس:
  • از آنجا که طب سوزنی معمولاً باعث آرامش و تمرکز بر روی نقاط خاصی از بدن می‌شود، ممکن است به کاهش استرس و افزایش رضایتمندی کمک کند که این موارد نیز می‌توانند در فرآیند بهبودی مفید باشند.
درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی
درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

مراحل اثرگذاری طب سوزنی در درمان دیسک کمر و گردن

  • مرحله اول: با استفاده از طب سوزنی انرژی های موجود در بدن آزاد شده و در سراسر بدن جریان پیدا میکنند. رها شدن این جریان انرژی به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و در نتیجه مایع بین بافت ها بیشتر خواهد شد. این امر منجر به بهبود درد ناشی از دیسک کمر میشود.
  • مرحله دوم: طب سوزنی به تنظیم رشته های پس سیناپسی در کمر و گردن افراد کمک میکند. در نتیجه این درمان، رشته های پس سیناپسی در جای خود قرار میگیرند.
  • مرحله سوم: با انجام طب سوزنی برای درمان کمر درد دو هورمون به نام اندوفین و بتا اندورفین آزاد میگردد. این دو هورمون در تکسین درد تاثیرات بسیاری خواهد گذاشت.
  • مرحله چهارم: روش درمان طب سوزنی منجر به کاهش التهابات ایجاد شده در اثر دیسک کمر و گردن میشود.
  • مرحله پنجم: وارد شدن سوزن های انواع طب سوزنی در نقاط خاصی مشخص شده در درمان دیسک کمر و گردن به افزایش جریان گردش خون کمک میکند و در نتیجه درد های عضلانی یا همان دیسک کمر کاهش پیدا کند.
مطالب دیگر  طب سوزنی صورت در خانه

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که برای درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی به چند جلسه درمانی نیاز است؟ باید بدانید که تعداد این جلسات تنها با تشخیص پزشک متخصص امکان پذیر است. تعداد این جلسات در افراد مختلف و با توجه به نوع بیماری و شدت درد متفاوت است. با این حال به طور میانگین برای درمان دیسک کمر و گردن به ۱۰ تا ۱۲ جلسه درمان با طب سوزنی نیاز است.یکی از بهترین مراکز برای انجام طب سوزنی کلینیک تخصصی طب سوزنی سلامت هما است.

عوارض احتمالی طب سوزنی
  • در صورتی که در این روش از سوزن های استریل شده استفاده نگردد، ممکن است بدن فرد بیمار عفونت کرده یا بیماری ها از فردی به فرد دیگر منتقل شود. بنابراین توجه کنید کلینیک انتخابی شما از سوزن های یک بار مصرف استفاده کنند.
  • انجام طب سوزنی در افرادی که دچار بیماری های خاص مانند انعقاد خون، اختلالات خونریزی، مشکلات قلبی، استفاده از نوسان ساز یا ابزار الکتریکی و … هستند، مشکلاتی جدی ایجاد خواهد شد و باید از انجام این روش جلوگیری شود.
  • این روش منجر به خونریزی، درد و کبودی در ناحیه انجام طب سوزنی میگردد.
  • در برخی افراد ممکن است عوارضی مانند التهاب پوستی، غش، خونریزی، تشنج، بروز بیماری هپاتیت  و … در اثر انجام طب سوزنی ایجاد شود.
  • و …
درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی
درمان دیسک کمر و گردن با طب سوزنی

سوالات متداول

هزینه انجام طب سوزنی چگونه است؟

  • هزینه به تعرفه وزارت بهداشت بستگی دارد.

آیا طب سوزنی به مراقبت های بعد از درمان نیاز دارد؟

  • بله-مراقبت هایی مانند استراحت، دوری از استرس، عدم استفاده از ماساژ و …

آیا طب سوزنی برای درمان دیسک کمر روش مناسبی است؟

  • بله- امکان بهبود در این روش دو برابر بیشتر از سایر روش هاست.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *