طب سوزنی و دوران بارداری

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • طب سوزنی و دوران بارداری
 طب سوزنی و دوران بارداری

طب سوزنی و دوران بارداری: در این مقاله قصد بررسی یکی از مهم ترین تاثیرات طب سوزنی، یعنی تاثیرات آن در دوران بارداری را داریم. همانطور که میدانید بارداری برای بسیاری از بانوان به عنوان سفری معجزه آسا شناخته میشود که اغلب با تغییرات فیزیولوژیکی عمیقی همراه است. از این رو میتوان گفت این دوران برای مادران هم یک دوره شادی آور و هم دورانی چالش برانگیز می باشد. همانطور که میدانید مادران باردار در این دوران نمیتوانند به خواست خود از دارو یا مسکن های طبیعی استفاده کنند. چرا که ممکن است عوارض خطرناکی برای آن ها به دنبال داشته باشد.

اما طب سوزنی به عنوان یک روش باستانی در این دوران کاربردهای بسیاری برای بانوان به همراه دارد. این روش هیچ عوارض جانبی به همراه ندارد و نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و عمل جراحی نیز نخواهد داشت. از این رو توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است. در ادامه این مقاله به نقش  طب سوزنی در بارداری میپردازیم و بهترین مرکز برای انجام طب سوزنی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طب سوزنی و دوران بارداری
طب سوزنی و دوران بارداری

با طب سوزنی آشنا شوید!

ابتدا بهتر است طب سوزنی را بشناسید. طب سوزنی یکی از اجزای طب سنتی چینی می باشد. همانطور که از نامش نیز پیداست این روش از طریق وارد کردن سوزن های نازک و ظریف به نقاط خاصی از بدن و تحریک جریان انرژی به درمان بیماری  های مختلف کمک میکند. متخصصان طب سوزنی معتقدند در بدن انرژی جریان دارد. ایجاد انسداد در این مسیرهای انرژی ممکن است منجر به بروز مشکلات سلامتی مختلف شود. از این رو با وارد کردن سوزن این جریان انرژی را به تعادل رسانده و به درمان مشکلات و تسکین دردها کمک میکنند. ایده ورود سوزن ممکن است برای بسیاری از بانوان باردار دلهره آور باشد اما باید بدانید که این روش یک رویکرد ملایم و موثر برای رفع نارحتی های مختلف و ارتقای سلامت و رفاه کلی مادر و کودک شناخته میشود.

مطالب دیگر  همه چیز درباره ی زیبایی و لیفت سینه با طب سوزنی

کاربردهای طب سوزنی در بارداری

کاهش ناراحتی های رایج بارداری
  • یکی از مزایا و تاثیرات چشم گیر طب سوزنی در بارداری، مدیریت مجموعه ای از نارحتی هایی است که اغلب در این دوران وجود دارد. طب سوزنی میتواند طیف وسیعی از این مشکلات از جمله حالت تهوع سه ماهه اول، کمر درد، اضطراب و … را درمان کند. از این رو میتوان طب سوزنی را یک جایگزین غیر تهاجمی و بدون دارو برای تسکین این دردها دانست. طبق تحقیقات انجام شده طب سوزن به طور موثری قادر به درمان حالت تهوع، استفراغ، درد لگن و … می باشد و به راحتتر سپری شدن این دوران کمک میکند.
کمک به تعادل کردن هورمون ها و حمایت از سلامت روان
  • نوسانات و تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است تغییرات خلقی، بروز اضطراب و افسردگی و … را برای برخی از بانوان به همراه داشته باشد. طب سوزنی قادر به تنظیم هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی می باشد و به طور کل منجر به ارتقا بهزیستی عاطفی زنان خواهند شد. در واقع طب سوزنی با هدف قرار دادن نقاط خاصی که با آرامش و کاهش استرس در ارتباط است به میزان قابل توجهی میزان علائم اضطراب و افسردگی را کاهش میدهد و حس آرامش و تعادل را به مادران باردار ارائه میکند.
کمک به افزایش آمادگی برای زایمان
  • با نزدیک تر شدن زمان زایمان، بانوان میتوانند از روش طب سوزنی برای آماده سازی بدن خود برای زایمان استفاده کنند. متخصصان طب سوزنی معتقدند که تعدادی از نقاط طب سوزنی به رسیدن دهانه رحم کمک میکنند، موقعیت مطلوب جنین را نشان میدهند و در زمان مناسب به انقباضات دهانه رحم کمک میکنند. تحقیقات ثابت کرده است جلسات منظم طب سوزنی در هفته های آخر بارداری  طول مدت زایمان و نیاز به مداخلات پزشکی را تا حد زیادی کاهش میدهد.
مطالب دیگر  طب سوزنی برای جوش صورت
طب سوزنی و دوران بارداری
طب سوزنی و دوران بارداری

چرا استفاده از طب سوزنی جایگزین سایر روش ها شده است؟

  • برای انجام طب سوزنی برعکس سایر روش های درمانی، نیاز به بیهوشی یا داروهای شیمیایی نمی باشد.
  • طب سوزنی درمانی، غیر تهاجمی و بدون عوارض می باشد.
  • انواع مختلف بیماری ها را میتوان با طب سوزنی درمان کرد. بدون اینکه نیاز به بیهوشی یا مصرف داروهای شیمیایی باشد.
  • مراجعه به کلینیک های طب سوزنی و درمان به این روش ، زمانبر و وقت گیر نمی باشد.
  • در طب سوزنی نیاز به مصرف دارو و مواد شیمیایی نمی باشد و می توانید مطمئن باشید درمان به این روش کاملا طبیعی است.
  • یکی از مزایای طب سوزنی کاربرد آن در چاقی و لاغری می باشد. به عبارتی طب سوزنی میتواند در کنار سایر بیماری ها و مشکلات، در چاقی و لاغری افراد نیز اثرگذار باشد.
  • افرادی که دارای بیماری های گوارشی مانند ترشح اسید معده، یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و .. هستند، می توانند با طب سوزنی بیماری های خود را درمان کنند. و در کنار آن اضافه وزن خود را نیز کاهش دهند.
  • روش درمانی طب سوزنی به نسبت سایر روش ها هزینه ای کمتری را در بر می گیرد.
  • و ….

آیا همه بانوان میتوانند در دوران بارداری از طب سوزنی استفاده کنند؟

بطور کلی، طب سوزنی یک روش نسبتاً ایمن است و تقریبا تمام بانوان باردار میتوانند از آن استفاده کنند. اما، توصیه میکنیم همیشه قبل از استفاده از هر گونه تکنیک یا درمانی در دوره بارداری، با پزشک یا متخصص طب سوزنی مشورت کنید. تا روش مناسب خود را مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی، طب سوزنی به عنوان یک روش جایگزین برای کنترل دردها، کاهش استرس و اضطراب، مدیریت سوءخوراکی، و حتی حمایت از آمادگی برای زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما، برخی مواردی وجود دارد که ممکن است استفاده از طب سوزنی در بارداری مناسب نباشد، از جمله مواردی که نباید از طب سوزنی در آن استفاده شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالب دیگر  تاثیرات طب سوزنی در جوانسازی پوست
نقاط حساس:
  • برخی نقاط روی بدن که برای سوزن‌گذاری استفاده می‌شوند ممکن است در دوره بارداری حساسیت بیشتری داشته باشند. بهتر است سوزن‌گذاری با دقت و توسط یک متخصص انجام شود تا از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری شود.
ریسک افزایش خطرات:
  • در برخی موارد، استفاده از طب سوزنی ممکن است ریسک بیشتری را ایجاد کند، به عنوان مثال در برخی شرایط پزشکی خاص یا اگر سوزن‌گذاری توسط یک شخص غیرمتخصص انجام شود.
دوره اول بارداری:
  • در دوران ابتدایی بارداری، بهتر است با احتیاط بیشتری از طب سوزنی استفاده شود تا هیچگونه تأثیر منفی بر روند بارداری ایجاد نشود.
طب سوزنی و دوران بارداری
طب سوزنی و دوران بارداری

بهترین مرکز برای انجام طب سوزنی در بارداری

در این مقاله سعی کردیم شما را با تاثیرات شگفت انگیز طب سوزنی در بارداری آشنا کنیم. همانطور که بیان شد طب سوزنی در این دوران مزیت های بیشماری را به همراه دارد. اما فراموش نکنید که برای انجام طب سوزنی حتما باید به پزشک متخصص و کارآزموده مراجعه کنید. یکی از بهترین مراکز برای انجام طب سوزنی، کلینیک تخصصی طب سوزنی سلامت هما است که با پزشکان مجرب و کارآزموده در کنار شما خواهند بود.

سوالات متداول

آیا میتوان گفت طب سوزنی در درمان استرس و اضطراب موثر است؟

  • بله- طب سوزنی به طور چشم گیری میزان استرس و اضطراب را کاهش میدهد.

آیا درمان با طب سوزنی به پرداخت هزینه زیادی نیاز دارد؟

  • خیر-طب سوزنی به نسبت سایر روش های درمانی کم هزینه تر می باشد.

هر جلسه درمان طب سوزنی به چه مقدار زمان نیاز دارد؟

  • حدود ۲ ساعت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *