کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی
 کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی

کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی: یکی از شایع ترین بیماری هایی که تعداد کثیری از افراد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار میدهد، سردرد می باشد. سردردها عوامل مختلفی دارند و میتوانند از خفیف تا شدید متغیر باشند. از جمله عواملی که منجر به بروز این سردردها میشود میتوان به استرس، کم آبی بدن و حتی غذاهای مختلف اشاره کرد. سردردهای تنشی یکی از رایج ترین سردردها می باشد که در دنیای امروز شرایط استرس زا و عصبی منجر به بروز آن شده است.  

درست است که روش های درمانی بسیاری برای بهبود و تکسین این سردرد ها روی کار آمده است که بسیاری از آن ها نیاز به مراجعه به پزشکان ندارد و با مصرف دارو درمان میشود. اما با این حال پیدا کردن روشی که بتواند با روش ها طبیعی و بدون نگرانی دفعات و شدت این سردردهای تنشی را کاهش دهد، خواسته بسیاری از افراد می باشد. یکی از این روش ها طب سوزنی است. طب سوزنی یکی از قدیمی ترین روش های درمانی می باشد که امروزه به عنوان موثرترین راه درمان سردردهای تنشی شناخته میشود. در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی
کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی

آشنایی با طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های درمانی بسیار قدیمی است که ریشه در طب سنتی چینی دارد. طی سال های اخیر این روش به دلیل تاثیراتی که در درمان انواع بیماری ها از جمله سردرد دارد توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که در طب سوزنی اعتقاد بر این است که انرژی حیاتی بدن در مسیرهایی به نام مریدین ها جریان دارد. مسدود شدن این مسیرهای انرژی منجر به بروز بیماری های مختلف خواهد شد. از این رو در طب سوزنی تلاش بر این است که تعادل انرژی حیاتی بدن را بازیابی کرده و سلامتی را بهبود بخشید.

مطالب دیگر  چاق شدن مچ دست با طب سنتی

درمان سردرد با طب سوزنی

برای درمان سردرد با انواع طب سوزنی، متخصصان سوزن های نازک و ظریفی را برای تحریک وارد نقاط خاصی از بدن میکنند.  ورود این سوزن ها ترشح اندورفین و هورمون های تسکین دهنده طبیعی بدن را بیشتر میکند و منجر میگردد تا انرژی حیاتی در مسیر های انرژی به تعادل برسد. با توجه به نوع و شدت سردرد باید طب سوزنی را چندین جلسه مورد استفاده قرار دهید. طبق تحقیقات انجام شده طب سوزنی یکی از موثر ترین درمان ها برای سردرد می باشد و توانسته تا حد زیادی کیفیت زندگی افرادی که از سردردهای مزمن رنج میبرند را بهبود ببخشد. با این حال اگر قصد استفاده از این روش را دارید توجه کنید که ممکن است این درمان برای همه افراد موثر نباشد.

علائم و علل سردردهای تنشی

یکی از شایع ترین انواع سردرد، سردردهای تنشی است. علت این سردرد ها معمولا فشار روحی، استرس یا رویدادهای روزمره می باشد که به دلیل سبک زندگی امروزه بسیار مشاهده میشود. علائم سردردهای تنشی شامل درد ملایم تا متوسط در سر و گردن، احساس فشار و تنگی در ناحیه سر و ناراحتی عمومی می‌شود.

کاربردهای طب سوزنی در درمان سردردهای تنشی

القای آرامش و کاهش استرس:
  • طب سوزنی احساس آرامش و راحتی را در افراد ایجاد میکند. قرار گرفتن سوزن های طب سوزنی در نقاط استراتژیک بدن، تاثیرات مثبتی بر سیستم عصبی و هورمون های استرس دارد که در نهایت به کاهش شدت و دفعات سردردهای تنشی کمک میکند.
تسکین درد:
  • ورود سوزن های طب سوزنی در نقاط خاصی از بدن منجر به کاهش درد و تسکین نقاطی که فشار به آن وارد شده است، میشود. در نتیجه مجموع این اقدامات کمک میکند تا بدن در برابر سردردهای تنشی مقاومت کند و به تسکین این سردردها کمک خواهد کرد.
کمک به بهبود جریان خون:
  • طب سوزنی به بهبود جریان خون در نقاط مختلف بدن کمک میکند که در نتیجه این امر در بهبود سردردهای تنشی موثر خواهد بود.
مطالب دیگر  طب سوزنی در مدیریت وزن و کاهش چاقی
کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی
کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی

چرا استفاده از طب سوزنی در درمان سردردهای تنشی محبوبیت بالایی دارد؟

طب سوزنی به دلیل مزیت های بیشماری که دارد امروزه جایگزین سایر روش های درمانی شده است و محبوبیت بالایی دارد. از جمله دلایلی که منجر به محبوبیت طب سوزنی در درمان سردردهای تنشی شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم استفاده از داروهای شیمیایی:
  • طب سوزنی یک روش درمانی طبیعی است که در آن از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمیشود. در دنیای امروز بسیاری از افراد استفاده از روش های طبیعی و غیر دارویی را برای درمان بیماری های خود ترجیح میدهند. طب سوزنی بهترین گزینه برای این افراد می باشد.
کاهش عوارض جانبی:
  • در مقایسه با سایر روش های درمانی در طب سوزنی از هیچگونه ماده شیمیایی، عمل جراحی یا مواد بیهوشی استفاده نمی شود. از این رو عوارض جانبی این روش نسبت به سایر روش ها کمتر میباشد.  بسیاری از افراد به دلیل حساسیت‌ها یا عوارض جانبی ناخواسته روش‌های غیر دارویی مثل طب سوزنی را جایگزین این روش ها میکنند.
مکمل بودن و تأثیر گذاری بر عوارض فیزیولوژیکی:
  • اثرگذاری طب سوزنی در بیشتر موارد به عنوان یک درمان مکمل عمل میکند که بر فعالیت های فیزیولوژیکی بدن تاثیر میگذارد. در نتیجه درمان با طب سوزنی بر عملکرد سیستم عصبی، هورمون ها، جریان خون و واکنش های بدن بر عوامل استرس زا اثر میگذارد. مجموع این عوامل به بهبود و درمان سردردهای تنشی کمک میکند.
رویکرد کل نگر:
  • یکی دیگر از دلایل محبوبیت طب سوزنی رویکرد کل نگر این روش می باشد. رویکرد کل نگر طب سوزنی منجر میشود تا علاوه بر درمان سر درد، سایر قسمت های بدن نیز به درستی عمل کنند و در درمان بیماری ها و مشکلات دیگر موثر باشد.

مزیت های استفاده از طب سوزنی

  • طب سوزنی قادر است علاوه بر درمان بیماری ها، سیستم عصبی بدن را نیز تقویت کند.
  • طب سوزنی کمک میکند تا درد ناشی از بیماری به طور کامل بهبود پیدا کند یا کنترل شود.
  • استفاده از طب سوزنی میزان استرس، اضطراب، مشکلات روحی و عصبی را از بین میبرد و تا حد زیادی کنترل میکند.
  • استفاده از طب سوزنی در درمان سردردهای تنشی منجر میشود تا علاوه بر تسکین سردرد، میزان انرژی و مقاومت بدن افزایش پیدا کند.
  • طب سوزنی در سلامت بدن، جوانسازی و شادابی پوست، کاهش یا افزایش وزن اثرگذار است.
  • در صورتی که طب سوزنی توسط افراد متخصص و با تجربه انجام گیرد، روشی کاملا ایمن و قابل اعتماد است.
  • طب سوزنی نسبت به سایر روش ها عوارض جانبی کمتری دارد. چرا که از داروهای شیمیایی یا روش های مدرن در درمان بیماری ها استفاده نمیشود.
  • طب سوزنی را میتوان در صورت نیاز با سایر روش های درمانی ترکیب کرد و مورد استفاده قرار داد.
  • و…
مطالب دیگر  طب سوزنی برای صورت
کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی
کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با تاثیر طب سوزنی در بهبود سردردهای تنشی آشنا کنیم. همانطور که بیان شد طب سوزنی یکی از موثر ترین و محبوب ترین روش های درمانی است که به منظور تسکین و بهبود سردردهای تنشی مورد استفاده قرار میگیرد. اما توجه کنید که برای انجام طب سوزنی حتما به متخصصان و افراد حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید. یکی از بهترین مراکزی که برای انجام طب سوزنی در تهران میتوانید به آن مراجعه کنید، کلینیک طب سوزنی سلامت هما است. در این مرکز شما از خدمات حرفه ای متخصصان بهره مند میشوید و میتوانید بدون نگرانی نسبت به درمان مشکلات خود اقدام کنید.

سوالات متداول

طب سوزنی چگونه کار می‌کند؟

  • از طریق برقراری تعادل انرژی در بدن

آیا طب سوزنی درد دارد؟

  • خیر طب سوزنی هیچگونه احساس دردی ایجاد نمیکند.

طب سوزنی بیشتر برای چه نوع سردردی مفید است؟

  • از طب سوزنی بیشتر برای سردردهای تنشی استفاده میشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *