نقاط طب سوزنی برای استرس

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • نقاط طب سوزنی برای استرس
 نقاط طب سوزنی برای استرس

نقاط طب سوزنی برای استرس: یکی از روش های درمانی که در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، طب سوزنی می باشد، که در درمان بیماری ها و اختلالات مختلف کاربرد بسیار دارد. یکی از کاربردهای موثر و مورد توجه آن، در کاهش استرس و اضطراب است. همانطور که بی شک همه شما میدانید امروزه همه افراد به دلایل مختلف در محیط کاری و یا محیط زندگی خود درگیر استرس و اضطراب هستند که منجر به بروز بیماری های مختلف اعصاب و روان میگردد.

از این رو سعی میکنند با مراجعه به روانپزشک یا درمان های مختلف نسبت به بر طرف کردن آن اقدام نمایند. در این بین طب سوزنی یکی از روش هایی است که فرد بلافاصله بعد از استفاده از آن احساس آرامش و راحتی خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نقاط طب سوزنی برای استرس بپردازیم.

نقاط طب سوزنی برای استرس

چگونگی اثر گذاری طب سوزنی برای استرس

همانطور که در بالا بیان کردیم طب سوزنی علاوه بر این که در درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد، یک راه حل کاملا طبیعی و بدون استفاده از قرص و مواد آرامبخش، در درمان استرس و اضطراب می باشد. میتوان به جرات بیان کرد که سرعت اثر گذاری طب سوزنی برای درمان استرس به نسبت سایر روش های شیمیایی بسیار بالاتر است و حتی در مواقعی تنها چند دقیقه بعد از ورود سوزن به بدن، فرد احساس آرامش خواهد کرد. اما اثر گذاری طب سوزنی در کاهش اضطراب به چه صورت است؟ (نقاط طب سوزنی برای استرس)

بهتر است بدانید طب سوزنی بر قسمت های خاصی از مغز اثر میگذارد که به عبارتی تنظیم کننده احساساتند. سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی بعد از اینکه در نقاط خاصی از بدن وارد میشود، منجر میگردد جریان خون بیشتر شود و این امر نیز کمک میکند هورمون هایی که احساس شادی و آرامش را در افراد به وجود می آورد، تولید گردد.

طب سوزنی

 استفاده از طب سوزنی به این منظور به نسبت سایر روش ها ارجحیت دارد، چرا که عوارضی به دنبال ندارد و اثر گذاری آن سریعتر است. ممکن است تصور عموم بر این باشد که طب سوزنی مناسب همه افراد نیست و بیشتر در افرادی که دارای سن بالا و تفکرات قدیمی هستند مورد استفاده قرار میگیرد. اما این تصور کاملا غلط است و به جرات میتوان بیان کرد کاربرد این روش در درمان استرس و اضطراب در تمامی افراد کم سن و سال و یا مسن مورد تایید و استفاده قرار گرفته است.

مطالب دیگر  کاربرد طب سوزنی برای سردردهای تنشی

دلایل استفاده از طب سوزنی برای استرس

در بالا بیان کردیم طب سوزنی به نسبت سایر روش های درمانی سریعتر عمل میکند و هیچگونه عوارضی که سایر داروهای شیمیایی درمان افسردگی به همراه دارد را در پی نخواهد داشت. اما در ادامه موارد دیگری را بیان میکنیم تا به شما بگوییم، چرا برای درمان استرس خود از طب سوزنی استفاده کنید؟

اثرگذاری بالای طب سوزنی برای استرس

  • طب سوزنی مدت هاست که در سراسر کشورهای جهان برای درمان استرس و افسرگی مورد استفاده قرار میگیرد. تحقیقات انجام شده توسط متخصصان و پژوهشگران این نکته را به اثبات رسانده که طب سوزنی در زمان کم تاثیرات شگفت انگیز و چشم گیری در کاهش استرس داشته است. میتوان تاثیر روش های مختلف طب سوزنی (الکترو طب سوزنی) را بیتشر از تاثیر داروهای شیمایی مانند(فلوکستین) دانست.

عوارض کمتر طب سوزنی به نسبت سایر روش های درمان

  • میتوان به جرات بیان کرد استفاده از طب سوزنی در درمان استرس و اضطراب هیچگونه عوارضی به دنبال ندارد. در موارد معدودی ممکن است عوارض خفیفی داشته باشد که به سرعت برطرف خواهد شد و تهدیدی بر سلامتی فرد نیست. طبیعی بودن روش درمان طب سوزنی در کاهش استرس از دیگر دلایل محبوبیت این روش است. توصیه ما به شما این است که این روش را در کنار مصرف داروهای شیمیایی مورد استفاده قرار ندهید. فرو رفتن سوزن در نقاط طب سوزنی برای استرس به تنهایی در رفع این اختلال اثرگذار است.

ترشح بیشتر هورمون اندورفین

  • اگر تجربه ورزش کردن را دارید، احتمالا متوجه این موضوع شده اید که بعد از انجام ورزش احساس خوشایندی به شما دست میدهد. بروز این احساس به دلیل ترشح هورمون اندورفین است. این هورمون میتواند همانند یک مسکن عمل کند. وقتی سوزن به نقاط طب سوزنی برای استرس وارد میشود، سیستم ایمنی تحریک و در نتیجه تقویت میگردد. در نهایت سرعت گردش خون بیشتر شده و هورمون اندورفین بیشتری تولید میگردد، که در کاهش استرس و احساس آرامش فرد اثر گذار است.
مطالب دیگر  چاق شدن پایین تنه با طب سنتی

کاربرد طب سوزنی در انتقال احساس آرامش

  • بسیاری تصور میکنند، طب سوزنی روش درمانی دردناکی است. بهتر است بدانید این روش نه تنها هیچگونه دردی ایجاد نخواهد کرد بلکه احساس آرامش را نیز به فرد منتقل میکند. یکی از روش های طب سوزنی آمبدینگ نام دارد که در آن به جای سوزن از نخ استفاده میشود. و تاثیر چشم گیری در کاهش اضطراب داشته و استفاده از آن نیز راحتتر می باشد.

طول مدت مورد نیاز برای درمان استرس با طب سوزنی

بهتر است بدانید نمیتوان به طور قطع تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان استرس با طب سوزنی را بیان کرد. این جلسات بسته به نوع بیماری فرد و شدت اضطراب او متفاوت است. در مواردی لازم است در جلسات ابتدایی به طور مکرر به پزشک مراجعه کنید اما بعد از گذشت مدتی بنا به تشخیص پزشک این جلسات کمتر میشود.

به طور مثال ممکن است در ابتدا هفته ای سه روز به پزشک مراجعه کنید اما بعد از گذشت چند جلسه به هفته ای یک بار یا ماهی یک بار کاهش یاید. برای اقدام به انجام طب سوزنی به متخصصان این زمینه مراجعه کنید و با مشورت با آن ها از تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان بیماری خود آگاه شوید. (نقاط طب سوزنی برای استرس)

نقاط طب سوزنی برای استرس

با توجه به تشخیص پزشک متخصص نقاط طب سوزنی برای استرس در هر فرد متفاوت می باشد. اما به طور کل نقاطی که به نوعی با کانال های انرژی بدن در ارتباط هستند، برای این درمان مورد استفاده قرار میگیرد که ممکن است طبق نظر پزشکتان در سر و گردن شما باشد یا در دست و پایتان. معروف ترین نقاطی که در سراسر دنیا به منظور بهبود علائم افسردگی و کاهش استرس در طب سوزنی مورد استفاده قرار میگیرد. عبارت است از:

  • دو نقطه در بین انگشت شست و انگشت اشاره
  • دو نقطه در بین انگشت دوم و انگشت شست پا
مطالب دیگر  طب سوزنی برای درمان مچ دست

طب سوزنی برای درمان استرس چه تاثیراتی بر سلامت فرد دارد؟

  • طب سوزنی به فرد کمک میکند انرژی و نشاط خود را بازیابد و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت هایش داشته باشد.
  • استفاده از طب سوزنی برای استرس، میتوانید سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند و تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن فرد خواهد گذاشت.
  • با استفاده از طب سوزنی نیازی نیست برای بهبود درد از مسکن استفاده کرد، چرا که این روش به طور طبیعی درد را تسکین میدهد.
  • طب سوزنی را میتوان روشی با ماندگاری بالا دانست که بیماری را تا مدت طولانی از فرد دور نگه میدارد.
  • طب سوزنی تاثیر چشم گیری در درمان استرس و افسردگی دارد و در کنار آن میتواند میزان جریان خون را افزایش دهد.
  • در بالا نیز اشاره کردیم که طب سوزنی عوارضی به همراه ندارد. و یا عوارض ان بسیار خفیف است. (نقاط طب سوزنی برای استرس)

نقاط طب سوزنی برای استرس

عوارض احتمالی طب سوزنی

توجه کنید این علائم به سرعت از بین میرود و تهدید بر سلامت فرد نیست.

سوالات متداول

آیا استفاده از طب سوزنی به تنهایی برای کاهش استرس موثر است؟

در بسیاری از موارد بله- اما در موارد حاد طبق تشخیص پزشک بهتر است همزمان با سایر درمان ها استفاده گردد.

آیا میتوان گفت طب سوزنی به طور کامل استرس را از بین میبرد؟ یا تنها در کاهش آن موثر است؟

طب سوزنی استرس و اضطراب را در بدن فرد کنترل میکند اما به طور کامل از بین نمیبرد.

چگونه میتوان تشخیص داد که طب سوزنی روش موثری برای شخص است؟

با مراجعه به پزشک متخصص.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *