طب سوزنی برای لاغری و فواید آن

  • خانه
  • -
  • طب سوزنی
  • -
  • طب سوزنی برای لاغری و فواید آن
 طب سوزنی برای لاغری و فواید آن

طب سوزنی برای لاغری و فواید آنلاغری و تناسب اندام در دنیای امروز به یک مسئله مهم تبدیل شده است که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در واقع اضافه وزن  و چاقی علاوه بر تاثیری که بر ظاهر و زیبایی دارد ممکن است منجر به بروز مشکلات سلامتی مختلف شود. از این رو روش های مختلفی به منظور کاهش وزن روی کار آمده است که یکی از بهترین و موثرترین آن ها طب سوزنی است. طب سوزنی  بدون استفاده از عمل جراحی و داروهای شیمیایی به دستیابی به وزن سالم و متعادل کمک میکند. در این مقاله قصد داریم به بررسی لاغری با طب سوزنی و فواید آن بپردازیم و شما را با بهترین مرکز برای انجام طب سوزنی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طب سوزنی برای لاغری و فواید آن
طب سوزنی برای لاغری و فواید آن

آشنایی با طب سوزنی

ابتدا بهتر است با طب سوزنی آشنا شوید. طب سوزنی یک روش درمانی است که قدمت آن به سال ها قبل و زمان چینیان باستان بر میگردد. متخصصان طب سوزنی معتقدند که سلامت و رفاه کلی بدن بر متعادل بودن جریان انرژی استوار است. طبق این اصل در بدن شبکه ای از مریدین ها و مسیر های انرژی وجود دارد که انرژی حیاتی بدن در آن جریان پیدا میکند.

عدم تعادل در این جریانات منجر به بروز مشکلات و بیماری های مختلف خواهد شد. از این رو متخصصان طب سوزنی با قرار دادن سوزن در نقاط خاصی از بدن به تعادل انرژی کمک میکنند. علاوه بر آن ورود سوزن ها به بدن به افزایش جریان گردش خون و ترشح هورمون های مفید بدن کمک میکند. مجموعه این عوامل به سلامت و رفاه کلی بدن منجر میگردند.

تاثیرات طب سوزنی بر لاغری و کاهش وزن

همانطور که بیان کردیم یکی از محبوب ترین روش هایی که امروزه به منظور کاهش وزن و لاغری مورد استفاده قرار میگیرد، طب سوزنی می باشد. این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن و عدم نیاز به دارو و مواد شیمیایی محبوبیت بالایی به دست آورده است. از جمله تاثیراتی که طب سوزنی بر لاغری و کاهش وزن دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالب دیگر  نحوه طب سوزنی زیر چشم
موثر در کاهش و کنترل اشتها:
  • یکی از مهم ترین تاثیرات طب سوزنی بر لاغری، کاهش و کنترل اشتها می باشد. در این روش با ورود سوزن و تحریک نقاط خاصی منجر میشود تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند و در نتیجه نیاز به مصرف کالری های اضافی را کمتر خواهد کرد. در نهایت در دستیابی به وزن ایده آل موثر خواهد بود.
تنظیم سیستم گوارشی:
  • طب سوزنی در بهبود عملکرد سیستم گوارشی موثر خواهد بود. طب سوزنی مشکلات مختلف گوارشی مانند مشکلات معده، تورم معده، یبوست، اسهال و … را درمان میکند. طبیعتا درمان مشکلات گوارشی در لاغری و دستیابی به وزن ایده آل موثر است.
کاهش استرس و اضطراب:
  • یکی از دلایلی که منجر به افزایش وزن و پر خوری در بعضی از افراد میشود، استرس و اضطراب است. طب سوزنی قادر به انتقال احساس آرامش به افراد می باشد و از این طریق استرس و اضطراب را کاهش میدهد. در نتیجه از پرخوری عصبی جلوگیری کرده و به داشتن وزن و اندام ایده آل کمک میکند.
تعادل هورمون‌ها:
  • یکی دیگر از تاثیرات طب سوزنی، کمک به ایجاد تعادل هورمون ها در بدن می باشد. همانطور که میدانید یکی از دلایلی که منجر به چاقی و افزایش وزن میشود عدم تعادل هورمونی می باشد. طب سوزنی به تنظیم هورمون های مرتبط با متابولیسم و کنترل وزن کمک میکند و از این طریق در کاهش وزن موثر می باشد.
کمک به بهبود عملکرد کبد:
  • یکی از مهترین اعضا در فرآیند متابولیسم چربی ها، کبد می باشد. طب سوزنی به بهبود عملکرد کبد کمک میکند در نتیجه در تخلیه چربی ها و کاهش وزن موثرخواهد بود.
طب سوزنی برای لاغری و فواید آن
طب سوزنی برای لاغری و فواید آن

استفاده از طب سوزنی برای لاغری چه مزیت هایی دارد؟

  • لاغری با طب سوزنی به استفاده از دارو، رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش های سنگین و … نیازی ندارد و تنها با کمک به بهبود عملکرد و سلامت بدن در کاهش وزن موثر است.
  • استفاده از طب سوزنی برای کاهش وزن منجر به ایجاد هیچگونه احساس درد، نارحتی، گرسنگی و … نخواهد شد.
  • با استفاده از طب سوزنی برای لاغری، علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام عملکرد سایر قسمت ها مانند کلیه، طحال و … نیز تقویت میشود.
  • انواع طب سوزنی به آزادسازی انرژی قسمت های مختلف بدن کمک میکند و در نتیجه در نابود کردن عوامل بیماری زا موثر خواهد بود.
  • ورود سوزن های طب سوزنی به نقاط خاصی از بدن به منظور کاهش وزن، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک میکند. همچنین قادر است عواملی که منجر به چاقی و افزایش وزن میشوند را نابود کند.
  • از دیگر تاثیرات طب سوزنی از بین بردن چربی ها در نقاط خاصی از بدن می باشد که به آن لاغری موضعی نیز گفته میشود. در واقع طب سوزنی قادر است میزان چربی ها را در نقاط خاصی از بدن مانند شکم، پهلو و … از بین ببرد.
  • استفاده از طب سوزنی برای لاغری از ایمنی بالایی برخوردار است و در نتیجه هیچ خطر و عوارضی بیمار را تهدید میکند.
  • ماندگاری لاغری با طب سوزنی نسبت به سایر روش های درمانی بیشتر می باشد.
  • اکثر روش هایی که به منظور کاهش وزن مورد استفاده قرار میگیرد مانند عمل های جراحی، داروها و پودر های شیمیایی و … بعد از گذشت مدتی ممکن است عوارض جانبی خطرناکی به همراه داشته باشد. اما در مقابل استفاد ه از  طب سوزنی برای لاغری کاملا بدون عوارض می باشد.
  • طب سوزنی را میتوان در کنار سایر روش های درمانی مورد استفاده قرار داد.
مطالب دیگر  چگونه کلینیک تخصصی طب سوزنی پیدا کنیم؟

عوارض احتمالی استفاده از طب سوزنی

به طور کل طب سوزنی عوارضی به همراه ندارد و در صورت داشتن نیز خطرناک نمی باشد و بعد از مدت کوتاهی برطرف میگردد. از جمله عوارض احتمالی این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طب سوزنی ممکن است منجر به ایجاد درد و کبودی در ناحیه ورود سوزن شود. که بعد از گذشت مدت کوتاهی برطرف می شود.
  • طب سوزنی به طور مستقیم بر اعصاب بدن تاثیر میگذارد و در تنظیم عملکرد آن موثر است. اما ممکن است در موارد معدودی طب سوزنی نتایج عکس داشته باشد.
  • همانطور که میدانید طب سوزنی منجر به آزاد شدن مقدار مختلفی هورمون از نقاط متفاوت بدن میگردد. از این رو ممکن است بیمار بعد از طب سوزنی حساس تر و نسبت به عوامل مختلف تحریک پذیرتر شود.
  • ممکن است در موارد معدودی در زمان ورود سوزن یا بعد از آن فرد دچار اسپاسم عضلانی شود.
طب سوزنی برای لاغری و فواید آن
طب سوزنی برای لاغری و فواید آن

نتیجه گیری(بهترین مرکز برای لاغری با طب سوزنی)

همانطور که در این مقاله بیان شد، استفاده از طب سوزنی به عنوان یک روش کمکی در لاغری به کاهش وزن و کنترل وزن و دستیابی به اندام ایده آل کمک میکند. در واقع استفاده از طب سوزنی به بهبود عملکرد سیستم گوارشی، کاهش استرس و اضطراب، تنظیم هورمون‌ها، و بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند. با این حال، فراموش نکنید برای انجام طب سوزنی حتما باید به پزشکان و افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته باشید. اگر شما نیز قصد لاغری با طب سوزنی را دارید توصیه میکنیم به کلینیک تخصصی طب سوزنی سلامت هما مراجعه کنید. این مجموعه از پزشکان حاذق و متخصصی بهره مند است که میتوانید بدون هیچگونه نگرانی برای درمان با طب سوزنی به آن ها اعتماد کنید.

مطالب دیگر  طب سوزنی چیست؟

سوالت متداول

چند جلسه برای لاغری با طب سوزنی نیاز است؟

  • بستگی به بدن فرد دارد اما معمولا ۴۰ جلسه درمانی مورد نیاز است.

آیا ممکن است طب سنتی به بدن فرد آسیب برساند؟

  • خیر- با مراجه به پزشک متخصص هیچگونه آسیبی به بدن شما وارد نخواهد شد.

هزینه لاغری با روش طب سوزنی چه مقدار می باشد؟

  • هزینه این درمان به تعداد جلسات، نقاط مورد درمان و هدف از انجام طب سوزنی متفاوت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *